Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dialog ve výuce
Holzerová, Jana ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Zemanová, Blanka (oponent)
Tato diplomová práce s názvem "Dialog ve výuce" se zabývá dialogickým vyučováním na prvním stupni základní školy. Cílem práce je zmapovat implementaci aspektů metody filozofie pro děti jako dialogické metody do školní praxe a popsat specifika role učitele v tomto procesu. V teoretické části je popsána struktura výukové komunikace, definován dialog a dialogické vyučování a popsány didaktické přístupy a metody využívající dialog ve výuce. Cílem praktické části je zjistit, do jaké míry se učitelům základních škol daří naplňovat zásady dialogického vyučování a identifikovat překážky, které dosažení těchto zásad brání. Pro tyto účely je vytvořen záznamový arch. Dále je cílem zjistit, jaká je role učitele v dialogickém vyučování. Výzkum je vícenásobnou případovou studií a kombinuje metodu přímého pozorování a rozhovorů s učiteli. Zjištění ukazují, že učitelé úspěšně zvládají klást během výuky otevřené otázky vyšší kognitivní náročností, pomocí otázek podporují žáky v delších projevech a vede se jim rozvíjet kritické a tvůrčí myšlení žáků. Avšak méně se jim daří rozvíjet u žáků kooperativní či angažované myšlení a předávat žákům kontrolu nad procesem. Učitelé vnímají svoji roli při dialogickém vyučování jako roli facilitátora, který pouze monitoruje diskusi, ale nezasahuje do jejího obsahu. Tuto roli...
Dogme - The Role of the Teacher in Dogme Approach
Kulíková, Daniela ; Žďárek, Karel (vedoucí práce) ; Červinková Poesová, Kristýna (oponent)
NÁZEV PRÁCE: Dogme - Role učitele ve výuce s prvky Dogme AUTOR: Bc. Daniela Kulíková, DiS KATEDRA: Katedra anglického jazyka a literatury Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta VEDOUCÍ: Mgr. Karel Ždárek ABSTRAKT: Tato práce je primárně určena pro zkušené či začínající učitele, kteří by se rádi dozvěděli více o Dogme, jako alternativě k tradiční (na učebnici založené) výuce. Tato práce zkoumá a shrnuje principy Dogme, které jsou dále rozebrány z pohledu učitele a jeho rolí v učebním procesu. Praktická část obsahuje rozbory vlastních hodin ve stylu dogme a poskytuje praktické návody pro pedagogy v oboru. KLÍČOVÁ SLOVA: Dogme, Scott Thornbury, Luke Meddings, role učitele
Dogme - The Role of the Teacher in Dogme Approach
Kulíková, Daniela ; Žďárek, Karel (vedoucí práce) ; Červinková Poesová, Kristýna (oponent)
NÁZEV PRÁCE: Dogme - Role učitele ve výuce s prvky Dogme AUTOR: Bc. Daniela Kulíková, DiS KATEDRA: Katedra anglického jazyka a literatury Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta VEDOUCÍ: Mgr. Karel Ždárek ABSTRAKT: Tato práce je primárně určena pro zkušené či začínající učitele, kteří by se rádi dozvěděli více o Dogme, jako alternativě k tradiční (na učebnici založené) výuce. Tato práce zkoumá a shrnuje principy Dogme, které jsou dále rozebrány z pohledu učitele a jeho rolí v učebním procesu. Praktická část obsahuje rozbory vlastních hodin ve stylu dogme a poskytuje praktické návody pro pedagogy v oboru. KLÍČOVÁ SLOVA: Dogme, Scott Thornbury, Luke Meddings, role učitele
Vliv sociálního prostředí na adaptaci dětí ve škole
BROŽÍKOVÁ, Lenka
BROŽÍKOVÁ, L. Vliv sociálního prostředí na adaptaci dětí ve škole. České Budějovice 2007. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra pedagogiky. Vedoucí práce Mgr. I. Čejková. Práce se zabývá vlivem sociálního prostředí na adaptaci dětí ve škole. Je zde popsán sociální vývoj dítěte do období nástupu do školy. V práci je dále věnována pozornost školní zralosti a připravenosti pro nástup do školy. Část práce se zabývá rodinou jako první sociální skupinou, která dítě ovlivňuje, stejně jako další sociální skupiny mimo rodinu, mající vliv na sociální dovednosti dítěte. Práce se zabývá také samotným nástupem dítěte do školy a tomu, jak je dítě ve své adaptaci ovlivněno osobností učitele, jeho komunikací s dítětem a rodinou dítěte. V této kapitole je popsán i vliv školních úspěchů či neúspěchů na samotnou adaptaci dítěte ve škole. Škola je pro dítě startem do života a proto je důležité, jak se dítě adaptuje na prostředí, kde bude v budoucnu trávit svůj čas a které ho připraví na další život, jak profesní, tak soukromý.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.